torsdag 14 juli 2011

Frustration

Måste här få uttrycka en del av min frustration... Jag är så vansinnigt trött på att allt hela tiden ska behöva mer komplicerat än det måste. Är det för mycket begärt att förvänta sig branschkunskap... Om jag ringer någon som har hand om ett område som jag inte besitter någon kunskap i förväntar jag mig att de ska kunna hjälpa mig. På senaste tiden har bland annat detta irriterat mig:

1. Om jag begär en telefontid med min läkare förväntar jag mig att det är hon som ska upplysa mig om det jag behöver veta kring vaccinationer och läkemedel och inte tvärt om.

2. När jag blir beviljad ett stipendium och har en månad kvar till avfärd kunde man förvänta sig att man skulle fått pengarna vid det här laget, jag menar alla har inte ett enormt sparande för att finansiera alla kostnader själv...

3. Något som helst stöd och vägledning skulle man ju kunna förvänta sig från Universitet och institutioner, eller att någon över huvud taget hade brytt sig om att följa upp.

4. När man kontaktar CSN för att fråga hur jag ska ansöka om bidragsdelen för utlandsstudier eftersom landet jag ska studera på listan inte finns med påstår hon att; ja men Gambia och Senegal det ät ju nästan samma sak. -NEJ det är det inte det är två helt olika land med två helt olika språk och jag ska faktiskt studera i Gambia

5. Varför har man ett Svenskt konsulat eller ambassad om ingen behagar att svara på ens frågor?

Jag ska ta nya tag och se till att ta reda på allt själv, jag behövde bara få ur mig lite frustration just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar